6 Ocak 2013 Pazar

Pantolon Askıları, Şapka, Güneş Gözlüğü ve Sıradışı bir Swag: Zion T.


 Şimdiye kadar blogumda defalarca laf arasına Zion T.yi sokuşturdum, hatta bazı yerlerde "ne olur albüm çıkar artıııık" diye de zırladım aslında. Hayır ne yazık ki hala albüm çıkarmadı. Ama evet, şu anda albümü üzerinde çalışıyor. Bu yüzden o albümünü çıkarıp ben muhteşemliği yüzünden yazı yazamayacak kadar transa girmeden önce, kendisinden bahsedip birazcık ortamı hazırlayalım dedim (Satır aralarından da okuyabileceğiniz gibi kendisinin büyük hayranıyım XD ).

 Zion T., 13 Nisan 1989 doğumlu bir k-hphop R&B sanatçısı. Asıl ismi Kim Hae Sol ama sahne adı olarak Skinny Red ya da Zion T.'yi kullanıyor. Çıkışını tamamen kendisi tarafından yazılıp kompoze edilmiş Click Me ile yapmış olsa da tanınması Simon D'nin solo albümü SNL League Begins'de yer alan Stay Cool şarkısına dayanıyor. Ondan sonra başta Primary olmak üzere Amoeba artistleri ve Illionare tayfasıyla çalışmaya başlıyor ve Amoeba Culture ile bir anlaşma imzalıyor. Şu anda da Amoeba TVden aldığım muhteşem habere göre beni aylardır bekleye bekleye öldüğüm kendi albümü üzerinde çalışmakta. 

 Zion T.'nin sesini  ya da müzikal yaklaşımını nasıl tanımlayabilirim bilmiyorum açıkçası. Sesi kesinlikle çok özel. Kore müziğinde dolayısıyla Koreli insanlarda duyduğunuz o düz seslerden çok daha farklı bir titreşime sahip, bu yüzden sıradışı olarak adlandırılabilir pekala. Ama Zion T.yi bu kadar özel yapan değişik ses renginden ziyade onu kullanış biçimi. Zion T. sesi üzerinde çok iyi bir kontrole ve kendine has söyleyiş tarzına sahip. Enstrümanların yükseliş alçalaşına göre onun sesi de yükselik alçalıyor, bu tarzıyla söylediği sözlere öyle bir anlam yüklüyor ki kelimelerin bir tanesini bile anlamasanız da ifade ettikleri şeyler kafanızda girdap gibi dönüyor. Kelimeleri kesişleri uzatışları arada mırıldandığı melodiler... Cidden dinlemek büyük bir zevk. Müzikal tarzı ise basitçe smooth R&B ile çalıştığı artistler sebebiyle hip hop arasında dolanıyor. Bir arkadaşımın da dediği gibi Zion T. "dokunduğunu altına çeviriyor". 

 Gelelim şarkılara... Bu underground tayfanın her albümün içinden çıkma gibi bir özelliği olduğu için Zion T.nin kendine ait bir albümü olmasa da tonlarca şarkıda parmağı var. Daha önce burada See Through, Meet ve Question Mark şarkılarını paylaştığımdan onlara yer vermiyorum bu sefer. Hepsi Primary'nin elinden çıkma olan bu benim gözümde kesinlikle dinlemesi gereken parçaları Primary ile ilgili yazılarda bulabilirsiniz. :) Gene üç şarkı vereceğim gerisini kendiniz keşfedin~kkkkk


 İlk şarkı yukarıda da bahsettiğim çıkış şarkısı olan Click Me. Şarkı davul girişi ve piyano ile başlayan oldukça hafif bir R&B parçası. Beste Zion T.nin sesini ortaya sermek için kullanılmış bir destekten başka bir şey değil aslında. Dok2'nin girişiyle beat vuruşu biraz yükseliyor parça daha aktif ve güçlü bir hale geliyor. Şarkı sözlerinde ise Zion T. kendisini anlatıyor ve ona tıklamamazı istiyor. 

 

 İkinci parça ise Dok'nun Love&Life The Album albümünden Secret2. Click Me'ye oranla daha yavaş olan bu şarkı aynı zamanda fazlasıyla... seksi. Daha fazla açıklamaya gerek yok artık. Bu şarkı cidden... Anladınız siz onu.



 Stay Cool benim jamming şarkım. Aynı zamanda Zion T.yi keşfettiğim şarkı ki bu yüzden pek özeldir benim için. Primary dinleyen herkesin onun elinden çıktığını rahatlıkla anlayacağı Stay Cool Simon D'nin SNL League Begins isimli solo albümünden (dip not: Sevdiğim bir albümdür, bir göz atın.). Hafif olmasına rağmen swag dolu bir şarkı.  Smooth hiphop parçaları her zaman "ayo check this out maaan" şeklindeki gürültülerden daha iyi oluyor zaten XD

 Söylediğim gibi Zion T.nin içinde olduğu bir çok şarkı var, üstelik underground konserlerde normalde hiç alakası olmamasına rağmen içine dalıp bir üst seviyeye taşıdığı şarkılar da var. Yani uzun lafın kısası: Araştırın bulun millet!! XD Çünkü bu kızın bütün featlerini çıkarıp elinize vermeye hiç niyeti yok~kkkkk (ipucu: Crucial Star'ın son albümüne bakın oradaki On My Way şarkısı da iyidir).

 Son olarak bonus... Canlı bir Zion T performansı. XD Adamım yaa...~kkkk

25 yorum:

  1. Zion T...

    Bu yazının sonunda geldiğine inanamıyorum. Şu an sabah saat 5 neredeyse... Ve ben bütün gece bu yazıyı okuyabilmek için uyanık kaldım.

    Başlığı okurken aklıma hücum eden Zion T. anıları ve dolayısıyla şarkıları, canlı performansları, Zino ile sahnede paslaşmaları yüzünden bilgisayarımı kucağımdan atıp gözlerimi yumdum ve birkaç defa üst üste derin nefes alıp verdim.

    Evet Zion T. beni bu kadar heyecanlandırıyor... İyi müzik beni gerçekten çok fazla heyecanlandırıyor.

    Bu adam benim upgrade edilmiş fangirl tarafımı çok fena açığa çıkarıyor. Öyle ki ablamla aynı gün doğduğunu okuyunca "Awwwwww çok tatlıaaaaa!" diye bir çığlık atmamak için kendimi ciddi ciddi sıkmak zorunda kaldım.

    Sanırım Kore'nin en özel sesinden bahsediyoruz Zion T. derken. Bu kadar genç yaşta sesiyle bir enstrüman gibi oynaması, sahnedeki o rahatlığı, özgüveni... Bu adam cidden gerçek bir swagger!

    Kılığına kıyafetine ayrı bayılıyorum. Kpopçıların acayip kıyafetlerine alışmış gözler için fazla normal gelebilir. (Yine de kimse Beenzino kadar normal olamaz.) Gerçek bir film karakteri gibi görünüyor. Hongdae civarında böyle giyinen elma şekeri formunda gençler bulmak mümkündür. Acaba Hongdae'den mezun olabilir mi?? Gerçi mezun olduğu okul olmasa da oralarda takıldığına eminim :D Müzisyenler Hongdae'de takılır çünkü.

    Müziğine gelirsek... Yazarken ne kadar zorlandığını gerçekten anlayabiliyorum çünkü onu tarif etmesi zor. Şarkılar üzerinden gidip anlatırsam.... Click me falan ok de XD Atıyorum bir Secret'ın bana neler hissettirdiğini anlatırsam olmaz XD Hem de hiç olmaz...

    Müziğini ve hissettirdiklerini anlatacak kadar becerikli olmadığım için bir diyet ödemem gerekli sanırım :( Jerry K. ile You're not a Lady dinlemek isterseniz dinleyin :( Ama uyarayım çok gereksiz berbat bir şarkıdır. Dinlerken yanaklarınız kızarmaz, utangaç tavırlarla ezilip büzülmezsiniz, kendinizi 17 yaşında süper sevimli ve bir o kadar güzel bir kız çocuğu gibi hissetmezsiniz. Zion T. elinizden tutsun bir yerlere götürsün size kıyafetler alsın istemezsiniz. Başınızı kucağına koyup biraz şarkı mırıldansın hiç istemezsiniz. Şöyle çenenizin altından tutup yüzünüzü kendi yüzüne çevirsin gözlerinizin ta içine bakarak "Sen daha bebeksin." desin hele... Hiç hiç... Asla istemezsiniz...


    Breathe in, breathe out güzzi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak beraberce 5-6 civarı yattığımızı düşünürsek burada dram yapmanın hiçbir anlamı yok bence :P

      Kürk yakalı kabanını tutup sallanışı der ve çenemi kapatıp giderim... Genelde Zion T. aklıma geldikçe "yok böyle bir adam yaaa" dediğimden dolayı.

      Cidden zordu. Bu adamı anlatmak imkansız bence, dinleyecek, izleyecek ve büyüleneceksin o kadar.

      not: Bu şarkıdan bahsetmeseydin iyiydi...

      Sil
    2. Dilim lâl olaydı...

      Sil
  2. İşte beklediğim yazı geldi, artık bundan sonra blogunu kontrol etmeyebilirim de Nymphe:P
    Zion T.'yi yaklaşık 2 aydır tanıyorum, çok uzun zaman değil.Ama bu onun sesine, tarzına hasta olup, bağlanmama da engel değil.
    İçinde bulunduğu her şarkı mı harika, yoksa Zion T. mi harika yapıyor bilmiyorum ama hepsini seviyorum..Özellikle Primary'nin albümünde ki 'Manna' dediği şarkı(adını bilmiyorum koreceydi) en favori şarkım şimdilik, ileri de ne olur bilmem..Ve clik me de diğer favorim..Ayrıca Simon D.'yi de dinlemeyi sevdiğimden sadece ikisini birlikte duyabildiğimden, Stay Cool'u da seviyorum^^
    Bonus canlı performansı da daha bugün izledim, Youtube iyi var:)Onu canlı canlı izlemek de çok daha harika..
    Crucial Star'ı da daha bir kaç gün önce tumblr da tanıdım, ve youtube da ki videolardan birinde Zion T. ismini görünce şaşırıp kalmıştım.Zion T. bölümü kısa sürse de gayet güzel:D
    Zion T. dinleyeceğim diye youtube'un altını üstüne getirdim..
    Araştırıyorum da sadece video..Mesela albüm hazırlığında olduğunu yeni öğrenen benden mutlusu yok şu an..Belki Nymphe ve Güzzi olabilir tabi, bilmiyorum^^
    Kore de başka cevherler var mı diye de, çok sıkı araştırıyorum bu aralar..Hep rengarenk kpop nereye kadar^^
    Farkına varmadan uzun yazdım galiba.
    Son olarak teşekkürler Nymphe, sayende tanıdım bu özel sesi^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bu saatte neden uyanıksın yaa XD Ben de nym'i yazıyı silmeye ikna etmeye çalışıyordum :P Zion T.yi kıskanıyorum T.T

      Sil
    2. Ne yazık ki Nymphe'nin 2 ay önceki yazısını engellemen lazımdı:P
      Kıskanmana gerek yok, sanırım ben senin kadar sevmiyorum.Kıskanmadığıma göre ve zaten sizden daha geç tanıdığım için böyle bir hak görmüyorum da kendimde:D

      Sil
    3. Albüm hazırlığında olduğunu öğrenince (4 koldan takip ediyorum bu adamları, Korece videolarda ne dediklerini çözebilmek için başa sarıp sarıp izliyorum bazen) neler yaptığımı tahmin bile edemezsin. Aslında edebilirsin de: Klasik çığlık atmalar, zıp zıp zıplamalar falan XD Bir de koşup guzzi'ye yetiştirmiştim, mutluluklar paylaşa paylaşa çoğalır mantığında :D (Zaten Guzzi'yle çok fena bir müzik alışverişi içindeyiz, o kadar iyi şeyler bulduk ki artık kulaklarım kpop kabul etmiyor :P )

      Crucial Star'ı çok severim, bir ara sırf bir şarkısı yüzünden adama aşık olmak üzereydim~kkkk Biraz lady-like rap yapıyor olsa da (özellikle son albümü Fall'da) ben bir lady olduğum için mesele yok XD

      O şarkı 만나 (Meet-Tanışma) olur ve benim de favorilerimden. Daha önce Primary önerilerim arasında yer vermiştim zaten :D Primary ve Zion T. collablarının hepsi çok güzel gerçi. Bknz. See Trough

      Rengarenk kpop demişsin... Açıkçası bence bunlar daha rengarenk müzik açısından, kpop çok aynı. Tabi ki onda da iyiler var ama yurt dışına açılma çabalarına girdiklerinden beri birşeylerin kötü gittiği kesin. Bir de senede 100 grubun bunun 2 katı albümün çıktığı bir piyasada bırakalım da 3-5 tane iyi şey çıksın yani.

      Rica ederim demek isterdim ama bu konuda guzzi'ye yakın düşünüyorum, bu adamları uzun zamandır kendime saklamamda sadece twitterda belki birileri yakalar diye değinip değinip geçmemde (#np dediğim şarkılarda uzun zamandır Zion T.nin ismi geçiyor :D) bu durumun birazcık etkisi olmuş olabilir. "Seven adam kıskanır" modundayım yani XD Gene de kıskançlığımı aştığım anlarda böyle birşey yaptığıma memnun oluyorum, çünkü gerçekten herkesin duymaya hakkı olan iyi müzikler bunlar. ^.^

      @guzzi : Nym'i yazıyı yazmaya ikna et, Nym'i yazıyı silmeye ikna et... Oynamıyorum kızım artık ben seninle!!

      Sil
    4. Hahahaa sevilesi adam insanı ergenliğinde yapmadığı şeylere zorluyor :D Şarkılarını başkası dinliyor diye kıskanmak nedir ya?? T.T Ruhuma iyi gelirken bir yandan aklımı hasta ediyor :D

      Sil
    5. Rengarenk kpop derken kendimi yine yanlış ifade ettim sanırım. kpopun sadece müziğe değil,+sahne gibi görselliğe önem vermesinden bahsetmiştim.Yoksa rap-R&B-hiphop tarz müziklerin müzikal anlamda renksiz, demek istemedim..Kpoptan sıkılsam da bu tarz müzikten sıkılmayacağımı yada çok daha geç sıkılacağımı düşünüyorum.
      Kpoptan benimde çok sevdiklerim var.Ama yıllar geçtikçe de sevecek miyim bilmiyorum. Ama Zion T.'yi daha uzun süre dinleyebilirmişim gibi geliyor, bir de k- indie rock..

      Sil
    6. Anladım :)
      Ben Primary Zion T. gibi adamları yıllarca bıkmadan usanmadan dinlerim. Ruhuma çok yakın müzik yapıyorlar çünkü. Aynı şekilde düşünüyorum. Bazı kpop artistleri başka alanlara geçtiğinde onları dinlemeye devam edecek olsam da (mesela Infinite'in Sunggyu'sunun sonunda soft-rocka kayıp solo olarak devam etmesini kuvvetle muhtemel buluyorum ve tarzını cidden sevdiğimden dinlemeye devam edeceğimi düşünüyorum) kpopun bir süre sonra benim için biteceğinden emin gibiyim.

      Sil
  3. Primary sağ olsun, sayesinde tanıdım kendisini... -Ya bu arada farkettim de 3 lafımdan ikisi Primary, neler oluyor bana?-
    Neyse, o değil de bir şey soracağım. Zion bana Akon'ı anımsatıyor yahu! Sesiyle, müziğiyle... -Ki Akon bence çok da iyidir, yani çok çok :D -
    Bilmiyorum siz de benzetiyor musunuz yoksa bu benim kuruntum mu? Ama benzemiyor mu ya? Benziyor işte. O.o Kafayı yiyeceğim yakında.
    Benzese de benzemese de Zion T. çok iyi ya, fazla iyi yani. Ve bence iyi müzik hakkında konuşmak çok zor. Anlatılması mümkün olmayan duygular gibi olduğunu düşünüyorum.
    Öyle işte, benzemiyor mu Akon'a? XD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayaaaaaar!!! Zion T benzersizdiiiiieeeer! Eşsiz o, bitane, tinimini, aaah T.T Zion T. effect bu işte.

      Senin aran Primary ile iyi onu farkettik hhahaha Ayrıca paylaşmaya kıyamadıklarımız başlığı altındaki bütün şarkıcılara yorum yazan 3-5 kişiden birisin onu da farkettik.

      Şimdi sana ne oluyor ne atlıyorsun blog sahibi duruken diyebilirsin :D Demelisin ya da XD

      Zion T.nin ismini duyunca burnumu sokmadan edemiyorum ne yapayım T.T

      Fangirlüm ben evet. Hem de en leşinden böhüüü

      Sil
    2. Primary iyidir iyi XD

      Hmmm... Akon ve Zion T... Bence Akon daha mainstream Zion T. daha spesshhuur XD Müzik tarzlarının benzediğini cidden düşünmüyorum ama seslerinde hafif bir benzerlik olduğuna katılabilirim. Gene de Zion T. çok daha iyi bence. Evet, ciddyim Zion T. çok daha iyi XD
      not: Aon'u ben de severim, gidip bir Nanana dinleyeyim hatta :D

      Sil
    3. @güzzi: AHahahahaha!!! Pusu kurdun buraya değil mi? XD

      Sil
    4. Bilmiyorum hiç, neden böyle düşünüyorum acaba? Nymphe, Hazır gitmişken bir de Akon'un "Sorry, Blame It on Me" dinleyiver. Belki onda biraz anımsatır sana.^^hahah
      Akon'ın çok çeşitli müzik tarzlarına el attığını düşünürsek karışıklık da çıkması mümkün.

      Tamam tamam Guzzi benzemiyor, sakin ol :D Demem gerekse de demek içimden gelmiyor şimdi :D Yeri gelince benim de burnumu sokmadan duramadığım durumlar oluyor çünkü.

      Sil
    5. Bence Nanana'daki tarzı Sorry Blame It On Me'dekinden daha çok benziyor. Ayrıca bu şarkıyı Zion T.nin söylediğini hayal ettim de... Lütfen söylemesin bir daha hiçbirşey dinleyemeyecek kıvama gelebilirim... Kulaklarım başka birşeyi kabul etmeyebilir... *Nym fangirl mode on*

      Sil
  4. "Zevkler ve renkler tartışılmaz." diye bir söz var ya, kesinlikle doğru değil XD Gayet de tartışılır çünkü. Hatta onları dikkate almadığımızda tartışacak pek bir şey kalmıyor. :D
    Bu arada Akon daha mainstream demişsin, tabi ki öyle. Hitap ettiği kitleler göz önüne alındığında zaten...
    Bir de ben karşılaştırma sevmem. Herkesi kendi piyasası içinde değerlendirmeyi severim. :D Bir uzaylı veya hayatında hiç müzik dinlememiş bir insan gelip böyle böyle derse bile objektif olacağını düşünmem. Çünkü kim olursa olsun kendi yaşamından izler taşıyacaktır duygularında ve insanların diğer her şeyleri gibi zevkleri de bu şekilde yönlenir. Şu an bu konuya nereden geldim hiç bir fikrim de yok. Bir süre sonra kendi kendime konuşmaya başlıyorum sanırım.^^ Mazur görünüz beni.

    YanıtlaSil
  5. Son günlerde (kimler yüzünden bir tahmin etmeye çalışın) aşırı yükleme yaşıyorum Zion T ve elbette birkaç kıymetli (precioussss) ama adını burda anmaya korktuğum (malum sebeplerden) ve sizin de gayet iyi, benden çok çok daha iyi bildiğiniz hiphop ilahları ve rap(p)erlar (asdfghasdfg / Yeter artık parantez açmayı kesiyorum cümlenin kıçını başını kaçırdım) yönünden. Şimdi parantezleri okumadan cümleyi okuyun bakalım doğru olmuş mu?

    Zion T ile tanışmam elbette ki Simon D ve Stay Cool sayesinde oldu. Söz konusu Simon D olduğunda dizlerini karnına çekip ileri geri sallanarak "Tanrım bu nasıl bir şey? Neden canlısını dinleyemiyorum? Neden karşımda piç sırıtmaları eşliğinde ya da full of swag halleriyle performans sergilemiyor? Neden Tanrım nedeeeen?!!!" krizlerini yaşayan bir insan olduğumdan mıdır bilinmez, Stay Cool'un bende yeri çok ayrı. Zion T ise bu şarkının aslında bu kadar muhteşem olmasını sağlayan insan. Elbette Ssam D rapi ile her zamanki gibi muhteşem ama Zion T'nin sıradışı sesiyle ilk buluşmasını yaşayan bir insanın zihnine kazınan Simon D'den ziyade Zion T oluyor.

    K-hiphop semalarında çok fazla gezinen bir insan olmadığımdan hikayenin devamında Primary devreye girer benim için See Through ile (bu şarkının sözlerine bakışım ise sizin gazınızla olmuştu sevgili suç ortaklarım bilmem hatırlar mısınız). Ben genelde indirir atar ve yollarda dinler dururum beğenince bir şarkıyı ya da grubu ya da soloyu ya da ya da... Zion T'yi özel olarak hiç araştırmamıştım sadece birkaç canlı performansından tipini ve elbette giyim tarzını görmüştüm. Yaşını ilk kez burda görmüş bulundum ve şaşırdığımı itiraf ediyorum. Beklediğimden çok daha genç çıktı! Young genius kontenjanımız git gide doluyor sanırım.

    Neyse gereksiz geyiğe sarmak istemiyorum :D Bu tarz yazıları sevdiğimi ve devamını istediğimi gösterme amacıyla artık bir iki kelimeyi yan yana getireyim ayıp ediyorum dedim sevgili Nymp. Daha fazlasını yaz lütfen!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem kimin yüzünden ola ki?~kkkk Özür dileriz efendim cidden durmamız gerek artık, yoksa kendimiz kafayı yemekle yetinmeyip bir de size kafayı yedireceğiz.

      Aynen benim de XD Sam Di Oppa (cidden bu adama oppa kelimesini çok yakıştırıyorum saçma bir şekilde ahsdgjhsgdjh Dünya üzerinde bu şekilde hitap edeceğim tek insan sanırım ) bildiğin üzere benim de favorilerimden. Ne yazık ki geç tanımıştım ancak kendi solo albümüyle, ondan sonra Supreme Team ardından Dynamic Duo falan dinlemeye başladım. Bir de o şarkının sözleri aslında hiphop dünyası için gayet tatlı sayılabilir ya, onu ölüyorum ben. Yani kıza "sakin ol ağladığında mendilin olacağım bana sümkürebilirsin" şeklinde şeyler söylüyorlar resmen. Normalde ne kadar seksi (ya da sekshi) bir tınısı var halbuki.

      Yaşı beni de öğrendiğimde şaşırttı çünkü ben de daha yaşlı bekliyordum açıkçası. Yaşına göre cidden çok yetenekli olduğundan sanırım~kkk (Cayoon Tii fangörl izzz raaayziiiinnn' rayziiiinnn')

      Burada gereksiz geyikten başka birşey yapmadığımızdan mesele yok aslında~haha Düşünürüz o kısmı XD



      Sil
  6. güzin bahsettiğinde ilgimi çekmişti ama oturup araştımaya hatta dinlemeye bile üşenmiştim... ama çok saol, beni bu zahmetten kurtardın...
    tarzına bayıldım Zion T nin...yeni bir keşif benim için ve güzel bir yazı...eline sağlık... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler beğenmene sevindim :)

      Sil
    2. Büşracım zaten araştırsan da bir şeylere rastlaman o kadar zor ki. Maalesef underground müzik yapan adamlar hakkında en ufak bir bilgi kırıntısına ulaşmak öyle zor ki. İşte bu yüzden Nym'e kocaman bir teşekkür borçlandık :D

      Sil
  7. Nymphe_Nadiad an itibariyle senden nefret ediyorum :) çünkü yarın sabahın 6'ında uyanıp işe gitmesi gereken birisinin youtube'da Zion T'nin bulunduğu bütün videoları aramama sebep olduğun için.. Ne kadar güzel bir ses rengine sahip bu zat-ı muhterem.. Kendimden utanmaya başladım kesinlikle hiç bir türk amerikan ingliz yani bilumum avrupalı şarkılarının fanı değilken ki kendimden küçüklere afacan diye bakarken şimdi uzakdoğulu bebeleri (ki çoğunluğu bir kaç yaş olsa küçük)bir fangirl edasıyla takip ediyorum.. Kısaca Nymphe süpersin hatta süper ötesisin sayende yeni okyanuslar keşfediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahaha özür dilerim XD Ama ne olur nefret etme, çok gereksiz bir duygu bence (An itibariyle 60ların hippi Nymphesi içimde hepimiz kardeşiiiz temalı şarkılar söylemeye başladı ajsgjjdhdhdfh)
      Fangirllük... Sanırım hepimizin içinde yaşıyor o canavar XD
      Teşekkür ederim :)

      Sil
    2. sayende zion t'yi keşfetmiş bulunmaktayım çok beğendim youtubede tüm şarkılarını bulma çabasındayım şuan fazla bulamadım sanırım ama :d...

      blogunu takipteyim twitterden buldum seni takipteyim pek yazan tip olmasamda güzel takip ederim =) ellerine sağlık..tekrar teşekkürler..

      yep'ten sadece ben (:

      Sil