6 Mayıs 2014 Salı

Kişisel Kpop Rapperları Listesi Sürüm 2.2: Kadın İdoller


 Geldik Kişisel Kpop Rapperleri Listemizin ikinci kısmına: Kadın rapperlar!! 

 Bu sefer erkek idol rapperlar listesinin aksine beğenmediklerimden hiç bahsetmeyeceğim, sadece çok hoşuma gitmese bile bir şekilde dikkat çekici olanlar hakkında zırvalayacağım biraz. Bu sebeple isimleri alfabetik olarak sıralamayı seçtim.

 Başlayalım mı?




Amber ( f(x) )
 Ya da SM'in erkeklerinden daha "badass" olan kadın rapper idolü.

 Amber'ı genel olarak seviyorum ben: Rap için uygun bir ses tonu var, aslında ne kadar yüzeysel bir yaklaşım olursa olsun şirketin onun için yarattığı tomboy imajı rapper yanını destekliyor, f(x) şarkılarına onları diğer kız gruplarından ayıran bir hava getirebiliyor ve kendisi çok çok ama çoook sempatik... Ama mesele sahnede durup rap yapmak olduğunda Amber işi aceleye getirip flowuna yolunu kaybettiriyor açıkçası örneğin Taemin ile olan Wrongful Meeting'de görebileceğiniz gibi. Ama sahne duruşu yok mu? 2012 SMTown Tokyo'daki Like A G6 performansında göreceğimiz üzere gayet de var. Gene de ilki gibi performanslarının yarattığı tatminsizlik Amber tomboy yerine çoğu kadın idol gibi daha feminen bir imajla çıkmış olsa rapper olarak isminden çok da bahsedilemeyeceğini düşündürüyor bana. Hala karakteriyle hepimizin gönlünü çelerdi o ayrı konu.

 Şarkı söyleme sesini de çok severim bu arada, hafifçe alakasız olsa da not düşeyim (Bknz: Amber & Henry - Happy Holidays ).

Baby J (Jewelry)
 Jewelry benim hiç de takip etmediğim onlarca gruptan sadece biri aslında. Kore'de varlığını devam ettirmiş en uzun süreli kız grubu falan olmalarını pek takmıyorum yani. Ama sırf Tasha ile Miryo'yu aynı sahnede göreceğim diye izlediğim bir MAMA performansında rastladığım Baby J'den bahsetmeden geçmek istemedim.

 Baby J bana biraz Yubin'i hatırlatmıştı başlarda, sanırım bunda Jewelry'nin Vari2ty'sinde Wonder Girls'ün So Hot'ını görmenin ve ikisinin de kendine güveni olan seksi bir imaj sunmasının etkisi var. Ama grubu dışındaki bir işi olan Ryhtym Ha!'ya baktığımda CL'in swag adına kelimeleri ağzında yuvarlamasına Baby J'de de rastlamanın mümkün olduğunu görüp bu düşünceden vazgeçtim. Zira Yubin'in rapi anlaşılır ve "swag"dense sesinin karizmasına odaklıdır konuşur gibi gider. 

 ... Ama sanırım bunları Yubin'den bahsederken anlatsam daha iyi olacak. Baby J'ye dönersek çok da fena değil, Jewelry'nin hoşuma giden bir şarkısında denk gelebilsem memnuniyetle dinlerdim çünkü ritm duygusu var bence.

Bora (Sistar)
 Gelelim Hyorin'in arka vokali/rapperı Bora'ya :P

 Bora da konuşur gibi rap yapanlar sülalesinden. Bu ailenin çoğu üyesi gibi sesine ve sözlerin lirikliğine dayıyor bu yüzden sırtını. Sesinin alçak ve soğuk bir tona sahip olmasının duruma yardımı oluyor tabi ama aynı zamanda çok özel olmaması da işleri sıradanlaştırıyor. Kötü değil, sadece sıradan bu yüzden öne çıkan bir rapper olduğunu söyleyemem. İşini ne kendisini ne de grubunu rezil etmeyecek derecede yapıyor, o kadar.

CL (2NE1)
 The one and only baddest female... Ahha görürsem söylerim :P

 Tamam tamam bu ağır başlangıç sadece şakaydı ve hayır, her şakanın içinde bir miktar gerçek vardır olayına girmek istemiyorshdfhsahfaghfh

 CL kpop içinde çok iyi, bunu söylemek lazım. Mesele ciddi anlamda abartılıyor olması: Sahneyi "öldürüyor" olabilir. Ama bazı işlerinde söylediklerinin sürekli ağzında yuvarladığı için neredeyse anlaşılmaz olmasını, sesinin ancak sevenler tarafından "sıradışı" olarak tanımlanabileceğini (sevmeyenler sıradan bile demeyecek fena halde rahatsız edici bulacaktır çünkü), "the one and only baddest female" olarak hala oturup lakabının hakkını verecek bir rap parçası yazamamış olmasını, gerçekten kötü işler çıkardığı ama swagle insanların gönlünü çaldığından olayın üstünü kapayabildiği onca canlı performansı ne yapacağız peki? Choiza'nın "kızlar stüdyoya uğramıyor pek" sözü hakkında ne düşüneceğiz?

 Bunu daha önce de defalarca söyledim: CL'in rapiyle ciddi problemlerim yok benim, korkunç olduğunu falan da düşünmüyorum bazılarının dediği gibi. Aksine sahnede sağlam durmasını bilenleri fena sevdiğimden CL'i de izlemeyi seviyorum. "Stage swag" her şey demekse evet, CL piyasanın en iyisi; arkasındakinin hiphop temelli bir şirket olmasının da katkısıyla kendini/işin raconunu nasıl satacağını harika bir şekilde biliyor. Bunun dışında da kötüler arasında değil zaten. Ama olduğu söylendiği noktada da değil ve bu konuda ısrar edilmesi hem kendini hem grubunu sadece bir balon gibi göstermekten başka bir işe yaramıyor. Hoş bir durum değil siz de takdir edersiniz ki.

Alakasız not: CL'in gülümsemesini çok beğeniyorum ben yaaa... Hem güçlü hem sempatik, hoş.

E.Via/Tymee
 Zamanında bir lolita kostümü giydirip Harajuku sokaklarına salsanız asimile olacak, ağzını açtığında duyulabilecek en erimiş şekere batırılmış seslerden birini çıkarabilecek gibi görünen bu hatun listenin büyük ihtimal en iyi flex rap yapan insanı. Gerçekten.

 2009'da çıkış yapan E.Via 2012'de şirketle yaşadığı sorunlar sonucu o zamanki ajansından ayrılıyor ve ismini de değiştirip Tymee yapıyor, aynı zamanda Outside'ın da bulunduğu ASSA Communication'ın kadrosuna katılıyor. Kendisinin Outsider'ın kadın versiyonu olarak anıldığını düşünürsek pek de yerinde bir tercih gibi. Ama yeni şirketine geçtiğinden beri hiçbir yeni işte bulunmamış, o da ayrı bir konu.

 Ben tek başına flex rapin büyük fanı değilim o yüzden Tymee'yi çok sevdiğimi söyleyemem. Ama Sezar'ın hakkı Sezar'a; kendisi alanında yetenekli. Dinlemek isteyenler için buraya Shake'in canlı performansını ve en sevdiğim işi olan Crazy Fate'in klibini bırakayım.

HyunA (4Minute)
 HyunA... Bunda anlaşalım önce, abartıldığı kadar kötü bir rapper değil. Ha iyi midir? Bence -kendisi en sevdiğim kadın idollerden biri olmasına rağmen- rap söz konusu olduğunda bazen iyi anları biri. İmajı şirketi de sağ olsun daima HyunA'nın müzikal karakterinin önünde oldu, 4Minute ile ilgilenmeyen insanlar kızı ya Bubble Pop'taki autotuneun anasını bellemiş sesi/Troublemaker'daki aşırı seksi imajı ya da daha da kötüsü Gangnam Style'daki mide bulandırıcı aegyolu "oppa Gangnam style"ıyla tanıdı. Bu da Change zamanları HyunA'sının MuzikHuh ya da Volume Up gibi 4Minute şarkılarındaki fena olmayan rap sololarının çöpe gitmesine neden oluyor.

 Son olarak en iyi HyunA rap çalışmalarından biri olan A Bitter Day'i de bırakayım buraya, o bahsettiğim iyi anlardan biridir çünkü. İsteyenler Zico'lu Follow Me sahnelerine de bakabilir. Bir de ilk fanı olduğu kpop grubu ss501 olan biri olarak süper nostaljik benim için  ama HyunA'yı sevmeye başladığım anlardan biridir bu sebeple Heo Young Saeng'in Let It Go'su. Hatta herkes sevmeyebilir ama kendim için Melting albümü çıktığında çok takmış olduğumdan bir Berry Hawt XD

Jia (MissA)
 Jia hakkında söyleyecek pek bir şeyim yok, ortalama bir rapper bence. MissA bolca dinlediğim bir grup olduğundan ismini yazdım o kadar. Sizin için Ivy'nin I Dance'ine eşlik ettiği performansı bırakayım buraya, fena değildi.

Juhyun (SPICA)
 Biliyorsunuz SPICA'nın yeteneğini sorgulamıyoruz buralarda, çünkü masaya yatırmanın bir anlamı yok değiştirilecek bir yeri olmadığından olduğu gibi kaldıracağız nasıl olsa *sevdiği grupları utanmazca övme*

 Juhyun'u seviyorum hele uzunca bir süre önüme gelene SPICA'yı "rapperı bile şarkı söyleyebilen kız grubu, inanılmaz değil mi?" diye tanıttıktan sonra. Ama öyle dinlemeyi seviyorum işte, bir özelliği olmadan sevdiklerimden.

L.E. (Exid)
 Bu listedeki underground bağı olan nadir insanlardan L.E ya da Elly. Bir ara CL'le karşılaştırılırdı ama ben rhytym&flow açısından L.E'nin daha iyi olduğunu düşünüyorum mesele neredeyse herkes gibi CL'in sahip olduğu sahne varlığından yoksun ve sesi daha sıradan gibi. Buraya underground günlerinden bir düetinin kaydını ve EXID'in fanmeetinglerinden birinden solo sahnesini bırakayım, siz de bir bakın.

Miryo (Brown Eyed Girls)
  Neden içimde birileri gerçekte var olmayan Korecemi kullanıp "Miryo unnie jjang!!" diye çığırıyor? Neden kalbim dugeun dugeun atıyor? Neden yeni bir sanat güneşi doğmuş gi... Tamam tamam, kestim.

 Cidden ama Miryo bu listenin hatta bence Kore'nin en iyisi (en içten özürlerimi paket yaptım Tasha, yakında eline ulaşır). Brown Eyed Girls'e katılmadan önce de hiphop sahnesinde yer alıyor (aslında kişisel debutu Honey Family'nin bir üyesi olarak 1999'da yapmış) yani işin içinde büyümüşlerden. Rap tarzını biriyle özdeşleştiremiyorum açıkçası; bir Batı yakalı olduğu kesin ama. İlginç; istediğinde flex rape geçebilen slow şarkılardaki rap-talkingde bile ritmini, kafiyesini (rhythm&poetry) ve özgüvenini kaybetmeyen bir tarz Miryo'nunkisi. Rahatlıkla freestyle yapabiliyor hem de gerçek bir rap artistinden bekleneceği gibi anlam ifade edecek şekilde; örneğin Mnet'in Director's Cut programındaki bu kesit ya da KJH Chocolate programında üç alakasız konuyu seçtirip (Hyun Bin, bir tür balık çorbası ve inek) freestyle yapmasını istedikleri bu videodaki gibi. Bir de solo albümü var tabi hemen linkini buraya bırakıp bir de çıkış parçası Dirty'nin klibini buraya Tonight 37.2C konserlerinden Revenger solosunu ise buraya ekleyeceğim (Konser yaş sınırlıydı bu arada.).

 Bütün bunların yanında kendisi şarkı sözü yazarı. Sadece rapper olarak kendi sözlerini yazmasından bahsetmiyorum Miryo 50den fazla şarkıda imzası olmasıyla kpopun en çok şarkı yazmış kadın idolü (Onun hemen arkasında da grup arkadaşı Jea var zaten) ki bunlar arasında Sign ve Sixth Sense gibi hitler de var. Kendisinin ve grup arkadaşı Gain'in solo albümlerinde ise yardımcı prodüktörlük yapmışlığı...

 En iyisi millet... Miryo unnie kadın idol rapperlar arasında en iyisi.

Woori (Rainbow)
 Rainbow dinleyen bir insan değilim aslında, Woori'ye de özel bir ilgim yok. Ama grubunun A şarkısındaki söylemeyi sevdiğim solo kısmı sebebiyle isminin burada olması gerekiyor gibi geldi :D

Yubin (Wonder Girls)
 Wonder Girls'ün Yubin'i iyi bir kadın rapper. 

 Bu kadardı agshafshagfsahfh İyi işte, Baby J'den bahsederken söylediklerim dışında ekleyecek pek de bir şeyim yok. Sevdiğim Wonder Girls şarkılarında sololarını  dinlemeyi de seviyorum. Be My Baby, So Hot ya da R.E.A.L'daki gibi mesela.

 not: Wonder Girls - R.E.A.L sevilme sebebi bilinmese de ölümüne bağra basılan kpop şarkıları listemden bir eserdir ayrıca. Üstte bir yerlerde olan HyunA'nın Very Hot'ı da öyle.

Zinger/Hana (Secret)
  Zinger daha doğrusu yeni ismiyle Hana bu listenin enlerinden. Ne yazık ki Secret'ın Shy Boy gibi aegyo manyağı şarkıları ile tanınması yeteneğinin gölgelenmesine neden oluyor, çünkü şarkının popish havasına uyum sağlamaya çalışırken kendi rapinde olan o sert havayı kaybediyor Hana. Bu sebeple insan Poison hadi o olmadı Madonna gibi şarkılara şükran duyuyor çünkü bunlar Zinger'ın tarzını sergilemekte çok daha başarılı.

 Solosu Amazinger'da görüleceği üzere Baby J'ye falan oranla daha tembel bir ilerleyişi var rapinin ama akıcılığını bozan bir şey değil bu. Ayrıca freestyle yapabiliyor (gerçi ben bunun önceden biraz çalışılmış olduğunu düşünürüm hep ama gene de grubunun şarkısını kendi tarzı olan müziğe çevirmesini harika bulduğumdan sesimi çıkarasım gelmez hiç), rap kısımlarını kendisi yazıyor... TS rapperları açısından şanslı şirket aslında.

 Uzun lafın kısası: Zinger... Aman yani Hana iyidir iyi. TS satacağım diye aegyodan vazgeçtiğinde her şey daha da güzel olacak tabi... Hem de her grubu açısından (Evet, B.A.P.'den bahsediyorum TS, bir Hajima 2.0 ile kanım eline bulaşmış olur haberin olsun çünkü intihar etmeyi düşünebilirashafgjsjsh).

________________________________________
 Uykusuzluk başa bela insanın gecenin köründe blog yazısı tamamlayıp göndermesine neden oluyor. Eh, en azından bitti ama. Bundan sonraki yazım büyük ihtimal bu ay 6. yıl dönümünü dolduran SHINee hakkında bir şeyler olacak. Gene de bugün daha uygar bir saatte düşeceğini umduğum EXO comeback albümünden hoşuma giden bir şey çıkarsa Overdose yazısı da yazabilirim. Bir de Jay Park belki, uzunca bir süredir kendisi hakkında bir taslağım var.

Ne olursa olsun bir sonraki yazımda görüşmek üzere pamık şekerlerim...

Gittim.

4 yorum:

  1. Yettim, geldiim!! :D

    Ben Amber'a cidden bayılıyorum *.* The man of the bottom!! dsjfdkjfdh Rap konusunda da, bence hala SM'in en iyisi. :P (Chanyeol ile birlikte, zaten başka adam akıllı rapçi olmadığını da düşünürsek...fddfsdfs) Rap konusunda pek öne çıkmıyor ama, ben Amber'ın rap tekniğini biraz daha geliştirdiği takdirde çook daha iyi olacağı kanısındayım. Lose Yourself yorumu hala Koreli kadın rapçiler arasında klasını ortaya koyuyor)

    Baby J... Bu hatuniçe de harcananlardan. Çok severim, Jewelry takip etme sebebimdir. Özellikle şu Miryo-Hyuna-Jiyoon-Baby J falan feşmekanlı bol Tasha'lı MAMA şovu unutulmazlarımdan :"3

    E.via sevmiyorum ben ya dhgfdsjsd Flex konusunda iyi hoş da, çok duygusuz olabiliyor, çok tekniğe kayıyor işi

    HyunA cidden iyi aslında. Küçümsenecek bir kadın rapçi değil.

    Yubin... :"( Wonder Girls... Sunye!!! -_-- Neyse :D Yubin'in rap'i bazen ciddi flowunu yitiriyor ama kadın Yubin mi? Yubin!

    Jia=Bora=Woori benim için dfjgfdskj Üçünü de beğenmiyorum

    Juhyun da ses tonundan rapçi olmuş gibi geliyor ya bana dsfhgfsdj Gerçi işinin altından da çok iyi kalkıyor bence :")
    OH MY GAWD!!! Nym, bir zamanlar SS501 sevdiğini biliyordum da, İLK GRUP? Ayh! :D

    L.E iz da queen! Little Miryo kendisi bence :") Yazıyor, besteliyor, prodüktörlük koltuğuna oturuyor... Ses tonu cırtlak ya da ciciş değil, flow'u yerinde, kendine has bir tekniği var. CL onun eline su bile dökemez! (Paul neredesin Pauul :D)

    CL... Şu insanlar CL'i artık Kore'nin en iyi kadın rapçisi görmekten vazgeçseler iyi olacak. Bence CL'in bir numara olacağı bir iş varsa o da raggae vokalliği. Bir insanın sesi ancak bu kadar yakışabilir bence *.*

    Miryo iz da... HATUNİÇE. Müthiş bir kadın ya. Ne diyeyim... Tasha'dan sonra Kore'nin en iyi kadın rapçisi bence

    Zinger da aslında kendinden beklenmedik şekilde iyi bir rapçi. SECRET'ı takip etme sebebim Jieun ile :")

    Bu arada Zino Mad Clown ile düet yapacakmış djhgfdksdhf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Amber'ı seviyorum da işte teknikte bir sorun var. CL ve Amber gibileri kendi içinde değerlendirdim aslında yani durduğu söylenen noktadan eksilerini söyledim. Yoksa Amber kadın idol rapperlar arasında ilk beşimde benim.
      Baby J'ye rastladığım yer orası işte onun öncesinde haberim yoktu kızdan. Bence de biraz harcanmışlardan çünkü o performansta gayet de Miryo'yu yakalamıştı. Look At Me ve Vari2ty gibi Jewelry şarkılarındaki soloları da iyi.
      HyunA'nın imajı mesele zaten, oysa söz de yazan birisi CLden daha fazla mesela. Hakkını yiyorlar.
      L.E.'yi o derece beğenmiyorum ben ama CLden iyi olduğunu düşünüyorum.
      Raggae vokalliği mi? Ben de CLin vokalini rapinden daha çok seviyorum da o derece olduğunu asla düşünmedim. Bir de vokalinin canlısı çekilir işkence değil bazen, canlı söyleyemeyen vokallere adam gibi vokal diyemiyorum ben.
      Miryo kesinlikle o dediğinden :D
      Zinger benim de SECRET dinleme sebebim. Seksi imaja tutunmalarını istiyorum bu yüzden çünkü o zaman Zinger'ın rapindeki özgüveni görmek mümkün oluyor şirin şarkılar öldürüyor kızın yeteneğini.

      Ve evet ilk fanı olduğum kpop grubu SS501'dı!! Dağılma sürecinde forum ortamlarında bayağı zırlamıştım aslında da o zamanlarda blogum olmadığından burada pek adı geçmiyor :) Yıllardır hiç dinlemiyorum ama dün gecenin köründe bir açtım ve aslında bazı şarkılarının ne kadar kötü olduğunu fark ettim~kkkkkk Gene de ilk göz ağrısı çok severdim T.T

      Hadi ya! Mad Clown'la çok aram yok benim ama Zino'nun bir şey yapacağını duymak güzel. Tek yaptığı gezmek çünkü XD

      Sil
  2. Merhaba,
    Şu ara vaktim yok o yüzden kısa tutuyorum. CL kısmına sonununa kadar katılıyorum. Ne eksik ne fazla!

    Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  3. Ehem kısa tutarak başlıyorum. :D
    Amber'ı hepimiz seviyoruzdur. Hem sempatik oluşundan hem de rap olayından. Tomboy imajı da çok yakışıyor olması da var tabii...
    CL ablamızın abartıldığı doğru. Sevmesine çok severim ama en yi rapper değil kusura bakmasınlar. Vokal olarak daha çok beğendiğim gerçeği de var tabii.
    Notuna not: Gülüşü harbiden çok tatlı hep gülsün. :D
    Miryo benim hatunumdur. En iyi listemde Yoon Mi Rae ile birinciliği paylaşır kendileri.
    L.E, E.via ve Zinger'ı da severim. Diğerleriyle normal derecede yakınlığımız bulunmakta. :D

    Ekleyebileceğim EvoL'den Jucy olabilir. Mixtape'ine bakınmıştım biraz iyiydi. Oradaki J-Da küçüğü var mesela o da rapper grupta ama iyi olmasa da ses tonunu beğeniyorum. (Sadece onun kısımlarının olduğu bir video: http://www.youtube.com/watch?v=icaynjPZlVE )

    Hello Venus ile aranızın pek uyuşmadığını biliyorum ama oradaki Lime de fena değildir. Bkz: http://www.youtube.com/watch?v=YygR_iiNHqI

    YanıtlaSil