7 Haziran 2013 Cuma

Nitelik Nicelikten Önce Gelir: MBLAQ ve Yeni Mini Albümü "Sexy Beat"


 Sonunda... Neredeyse bir buçuk senenin ardından (This Is War promosyonları taaaa geçen senenin başındaydı, SHINee istisnasıyla kpop gruplarının Japonya'da yedikleri naneleri ise pek umursamıyorum) MBLAQ 5. mini albümleri "Sexy Beat" ile kpop sahalarına geri döndü. Bu sene çıkan gruplarda pek ışık göremedikçe eskilerin özlemiyle yanıp tutuşan ben de bir muradına daha ermiş oldu XD


 Öncelikle başlığın neden bu şekilde olduğundan bahsetmek gerekirse... Genelde bir kpop grubu bu kadar uzun süre ara verdiğinde single ve mini albüm geri dönüşleri bende hep ufaktan bir hayal kırıklığı yaratır. Yani sen otur bu yol geçen hanına dönmüş, her yerinde cezbedici bir parıltı, gökkuşağı, şekerleme arabası olan  kpop piyasasında bir grubu bir seneden fazla bekle, bu arada eski şarkılarını dinleyerek özlemini gidermeye çalışıp günün birinde geleceğini umduğun yeni şarkıların nasıl olacağına dair hayaller kur, yılın her ayı için bir şarkı içerecek stüdyo albümünü düşünüp kendi kendine iştahla avuçlarını avuştur... Ondan sonra onlar da sana "buyur bir senede ancak 3 dakika 50 saniye çıktı bizden" diye tek bir singlela hadi olmadı 5-6 şarkıyla dönsünler. Olacak iş mi yani bu?! Bu sebeple koskoca bir buçuk seneden sonra şöyle 12 şarkılık, dumanı üstünde bir MBLAQ albümü fena olmazdı diye düşünmedim değil en başlarda. Ta ki Sexy Beat'i müzikçalarıma atıp play tuşuna basana kadar... Yani MBLAQ "boşver şimdi üçün beşin hesabını Nymcim biz bu albümü sen başa sara sara dinle diye yaptık" diyene kadar...

 Burada bolca mübalağa sosunu boca ettim yazıya, evet. Gerilimi arttırıyorum, beklentilerinizi yükseltiyorum millet... Dırın dırın dırın... - Efektlerle aram hiç iyi olmadı buraya isteyen duyuru öncesi davullarını, isteyen sevdiği bir gerilim müziğini ekleyiversin. Teşekkür ettim.-

  Introyu da adamdan sayarsak 6 şarkı içeren Sexy Beat albümü en başta işe parmağını sokan adamlar sebebiyle insanın iştahını kabartıyor. Kim mi o MBLAQ'ten sahne çalmaya niyetlenen hadsizler? Benim hepsiyle bir Teletubbies grup kucaklaşması yapmak istediğim Amoeba kadrosundan Primary, Zion T. ve Simon D. Bütün bu Amoeba etkisi albümü genel olarak eski MBLAQ tarzından biraz koparıp, her şarkının birbiriyle bağlantılı olduğu, daha sofistike bir aşamaya taşıyor. Ayrıca MBLAQ üyeleri de albümün hazırlanma aşamasında sadece sesleriyle değil düşünceleri ve sözleriyle yer almış, bu sebeple yaptıkları işten kişisel olarak da tatmin olduklarını düşünüyorum.


 Albüm kendisiyle aynı ismi taşıyan ve bence belirtilmese de intro kabul edilmesi gereken Sexy Beat ile açılıyor. Şarkı da ismini sonuna kadar hak ediyor çünkü tekrar ediyor olsa da ilginç ilerleyişi yüzünden sanki tekrar etmiyormuş gibi bir hava yaratan beati gerçekten seksi. MBLAQ üyelerinin falsettoları (G.O. seni...), nakaratta aynı anda söyleyip koro etkisi yaratmak yerine birbirlerini takip ederek oluşturdukları harmonileri, yüksek notaları inadına zorlayıp bağırarak irite bir ortam yaratmadan şarkı boyunca neredeyse fısıldayarak ilerlemelerinin de bu duruma büyük katkısı olduğunu söylemek lazım tabi. Biraz karanlık ve oldukça "smooth" bir havaya sahip olan Sexy Beat giriş için harika bir parça seçimi aynı zamanda; çünkü bu karanlık, seksi ve "smooth" hava albümün tamamına hakim.

ara not: Bence smooth kelimesinin müzikte verdiği anlamı Türkçe'de tam olarak karşılayan bir kelime yok ("yumuşak" ya da "hafif" kelimedeki o baştan çıkarıcı bir dans dönüşü havasını kesinlikle vermiyor), o yüzden tıpkı Primary ve Zion T.'yi tanımlarken yaptığım gibi bu İngilizce kelimeyi oraya buraya serpmeye devam edeceğim. Anlayış göstereceğinizi umuyorum.

 Sexy Beat'le albümün dünyasına davet edildikten sonra promosyonlar için de seçilen şarkı Smoky Girl'e geliyoruz. Ki kendisi başka bir iyi seçim daha, çünkü bir şekilde R&B, funk ve elektro-dans müziğini potasında eritmeyi başaran Smoky Girl albümün içinde ne varsa hepsini temsil ediyor sanki. Gene de bestesinin sıradışılığını kavramak için bütün dikkatinizi şarkıya vermelisiniz, zira Smoky Girl çoğu kpop şarkısı gibi sırf gürültü olsun diye arka plana konulup geçilecek bir şarkı değil.

 Bir kpop grubundan gelmiş olsa da Smoky Girl gerçekten "amaaan kpop şarkısı işte" denilip geçilemeyecek bir şarkı bence. Aynılaşmanın kitabını yazmış kpop için fazla komplike, fazla beklenmedik bir yapısı var. Önce neredeyse sadece G.O.'nun vokaliyle başlayan ve arka plana beat bile kabul edilmeyecek bir destek koyan şarkı ardından Thunder ile beraber işe biraz müzik ekleyip devam ediyor; ama hala vokaller fazlasıyla ön planda, müzik sadece destek. Thunder'ın "smoky girl" kısmından sonra ufak bir elektro dans molası veriliyor, bu arada müzik biraz daha zenginleşip üzerine Thunder'ın kısmında başlama sinyalleri veren funky bir melodi daha ekliyor. Ardından şarkı kesin olarak şarkıya dönüşüyor diyebiliriz, çünkü vokallerle müzik birbiriyle tam olarak buluşuyor. Arkadaki vuruşun daha da yükseldiği diğer enstrümanların sadece süs olarak kullanıldığı birinci kısımdan sonra gelen nakarat-öncesi bölüm hem elektro-klavye hem de sözler arasında neredeyse enstrümantal bir güzellik katan "oh oh oh" şarkının yükselişe geçmesine de ön ayak oluyor. Şarkı yükselişe geçince siz de nakaratta bol miktarda yüksek-notadan vokal içeren bir patlama beklemeye başlıyorsunuz, sonuçta kpop bu. Ama işte tam burada MBLAQ bizi ters köşeye yatırıyor çünkü tek bir davul vuruşundan sonra 1.59 civarında başlayan ilk nakaratta bir patlama yok; sadece daha önce beatin arkasında kalmış funky melodi yükselişe geçiyor; vokaller ise bağırma kaygısı taşımadan, yarı-falsetto ile "smoky girl" kelimesine hakettiği seksiliği katarak telaşsız bir şekilde devam ediyor. İlk nakarattan sonra gelen ikinci kısım, onun ardından gene müziğin tamamen geri plana çekilip sadece beatin hafif bir yankısının bırakıldığı Mir'in rap kısmı gene aynı nakarat-öncesi kısım, nakarat ve kısacık bir davul solosuyla bitiş. Smokey Girl'ün sonunda zirve yok, bir düşüş ya da müziğin hafifleyerek azalması gibi bir durum yok, bitişe yol gösteren bir köprü yok. Sadece bitiş.

 Şarkıyı bu kadar çekici yapan bütün bu bölümlerin ve farklı tarzların birbiriyle oldukça iyi harmanlamış olması bir yerde. Biliyorsunuz, kpopta SM'in öncülük ettiği farklı şarkıları birleştirme gibi bir moda var geçen seneden başlama sinyalleri vermiş olan. Oysa aradaki gitar rifleri ve çok arka planda kalmış olsa da göz kırpan piyano ile R&B, beati ile elektro, klavyesi ile ise funk havası taşıyan Smoky Girl'de melodiler birbiriyle oldukça iyi bir şekilde karışıyor; beatin sürekli aynı kalmamasına yani bu beraberliği daha kolay bir şekilde oluşturmak için ufak bir hile içermiyor olmasına rağmen hem de. Şarkının tamamen beklenmedik bir anda, beklenmedik bir şekilde bitişi ise insana bir "neyi kaçırdım acaba?" dedirtip kendini başa sardırıyor ve atladığı noktayı anlayabilmesi için şarkıya daha fazla odaklanmasına yol açıyor. Ki Smoky Girl daha önce de söylediğim gibi, dikkatlice dinlediğinizde farklı yapısıyla sizi şaşırtıp büyüleyebilecek bir şarkı.

 Son olarak vokaller... Dediğim gibi MBLAQ üyeleri bu albümde çığırınca seksi olunmadığını çözmüşler, bu sebeple vokaller kendilerini tamamen ortaya serse de aşırı yüksek perdeden sesler yok. Onun yerine kafa sesi kullanma yoluna gitmişler ki, mükemmel seçim. Ayrıca müziğin vokallerin önüne geçmemesi de üyelerin ses renklerinin daha da ön plana çıkmasına yol açmış. Mesela ben daha önce Lee Joon'un sesine hiç dikkat etmemiştim (MBLAQ şarkılarında G.O. odaklı çalışıyorum asgfahgsfh), bu şarkıdaki sololarına ise bayıldım. Ayrıca sesinden pek de hoşlanmadığım Thunder'ı bile Smoky Girl'de dinlenesi buluyorum. Mir'e gelince... Bu MBLAQ çıkış parçaları arasında en iyi rap solosu bence :D Seungho da iyi iş çıkarmış G.O. hakkında ise konuşmaya bile gerek duymuyorum.

 Bir de MVmiz var tabi. Öncelikle MVde teaser fotoğraflarında olan yılan konseptini kullanmamaları beni nasıl rahatlattı anlatamam~kkkk Yılanları sevmiştim ama tuhaf iş kadını saç modeliyle Medusa bakışlı Mir şarkının bütün havasını tarumar edebilirdi benim için. Bunu bir kenara bırakırsak MVyi sevdim ben. Öyle çok bir olayı yok ama şarkıyla uyumlu, sonuçta şarkı da gece G.O.'nun dediğine göre saat ikiyken hazırlanılıp dışarı çıkıldıktan sonra barda görülen havalı ama aynı zamanda insanlardan sakladığı hüzünlü sırları olan bir kızımıza kapılma üzerine. Bu açıdan sözler ve video birbiriyle uyumlu. Ayrıca neon kısmı da çok hoş olmuş, normalde neon aşırı "Partileyelim!! Hurraaa!!" havasındaki MVlerde rastlayabileceğimiz bir şey olsa da (Zion T.'nin Baby'si istisna XD ) burada klas durmuş. Yabancı bir kız oynatmaları ise... Sondaki tuhaf çıkışını saymazsak bence pek de sorun değil açıkçası. Ama sonraki yürüyüş... Gereksiz.

 Her neyse, bu kadar Smoky Girl yeter (Bu arada MBLAQin yeni şarkısında smokey'nin "e"si kaybolmuştur. Bulanların en yakın JTune İlan Bürosuna başvurmaları önemle rica olunur aghsgfahfshafsh).

 Albümdeki 3. track R U OK?. Parmak şıklatma ile oldukça alçak ve biraz da cazımsı bir havada başlayan R U OK? daha sonra upbeat sayılmayacak bir upbeat ile devam ediyor. Aslında ayrılık sonrası hala kabullenememe içten içe, bir türlü vazgeçememe şeklinde bir konusu olan şarkı rahatlıkla acıların çocuğu bir ballad olabilirmiş ki böye bir durum onu sıradanlaştırmaktan başka bir işe yaramazdı. Bunun yerine upbeat olmayan upbeat şarkıdaki "Acaba iyi olabilecek miyim? Acaba bu anılardan kurtulabilecek miyim? Hayatıma gerçekten de zannettiğim gibi devam ediyor muyum?" ikilemini müzikal açıdan da yansıtıyor bence. Vokaller ise temiz bir iş çıkarmış; fazla acıya boğmamışlar gene de şarkıdaki hüznü hissettirebiliyorlar. Bütün bunların yanında R U OK? vokaller ile müzik daima aynı çizgide devam ettiğinden ve ritmi fazla sabit, fazla şarkıya hakim olduğundan biraz sıkıcı bulunabilir.

 Bundan sonraki şarkı albümün ballad kategorisini dolduran Celebrate. Piyano ile başlayan Celebrate klasik bir pop-R&B balladı eğer ilk nakarattan sonra gelen ufak elektro kısmın kattığı hareketliği saymazsak. Vokaller gene diğer şarkılarda olduğu gibi kendilerini geri plana çekiyor ama Celebrate'te müzikte düşük olduğundan, herhangi bir upbeat ya da kendisini yükseltecek bir şey içermediğinden şarkı takılıp kalıyor. Gerçi balladlar benim için beğenmesi zor bir kategoridir, o yüzden... Celebrate kötü bir şarkı değil ama benim şarkım da değil.

 5. track olan Pretty Girl albümün en masum ve sempatik şarkısı. Baharı arkamızda bırakmış olabiliriz ama MBLAQ baharda comeback yapmadığı için bunu onların bahar şarkısı olarak kabul edebilirsiniz bence. Arkasında daima devam eden çok da ritmik sayılmayacak davul şarkının temelini oluştururken kendi başına çok da bir numarası olmayan funky beat önce şarkıya renk atmak için gelip ardından şarkının temeline yerleşiyor. Nakarat önceki kısımda ise şarkıya bir upbeat daha ekleniyor. Gitar vuruşları ve klavye şarkının tatlılığını koruyup upbeatin şarkıyı disko havasına çevirmesini engelleyerek bizi hala MBLAQ üyeleri ile "pretty girl"lerinin buluştuğu parkta baharça çiçek açmış meyve ağaçlarının altında tutmaya devam ediyor. Pretty Girl oldukça sıradan bir şarkı olma potansiyeline sahip aslında. Ama beatler arasındaki oynaşmalar, davulun sıradan bir ritme sahip olmaması, üyelerin konuşmayla şarkı söyleme arasında gidip gelen tarzları şarkıyı düşebileceği sıradanlık ve buna bağlı aynılıktan kurtarıyor. Pretty Girl dinlemesi kolay, hafif, sempatik bir şarkı kısaca.

 Albümün son şarkısı Dress Up, ki bence albümde en fazla kpop olan şarkı. Müzik bir kaç ayrıntısından kurtulsa biraz daha kpopa bulansa rahatlıkla bir kdramanın ostsinde yer alabilir, o derece. Ama bunu kötü bir şey olarak söylemiyorum, yanlış anlaşılmasın. Sadece albüm Smoky Girl gibi bir şarkıyla kpop camiasının sınırlarını zorlayınca finalde bir dönüş yaptığını belirtiyorum o kadar. Dress Up dinlenilesi, hoş bir şarkı bence. Sözlerinde modayla ilgili bir çok gönderme olması da neden isminin böyle olduğunu anlamanıza yardımcı olur sanırım. Gerçi seksi seksi defalarca "bana kendini göster" dedikten sonra "giyin benim için bebeğim" demenin mantığını kavrama konusunda aklım biraz sorunlar yaşadı ama. Sanırım MBLAQ "Modan kişiliğindir" ekolünden :P

 Albüm sonra erdi... Başa sarın XD


 Genel olarak MBLAQ'in Sexy Beat albümü bence şimdiye kadar grubun yaptığı en iyi iş. Şarkılar birbiriyle uyum içinde ve besteler en genel temaları bile daha sıradışı bir noktaya taşımayı başarmış. "Smooth" şeyleri seven insanların bağrına basması gereken bir albüm bile denebilir hatta. Ayrıca çıkış parçaları olan Smoky Girl de bu senenin en iyi kpop çıkış parçası olarak kabul edilmeli, çünkü bu seneki çıkışlarda genel olarak promosyon için seçilen şarkılar bir "no no"ydu. Listelerde ne alemdeler bilmiyorum, henüz bakmadım ama hak ettiği ilgiyi görmezse gerçekten şarkıya yazık olur diye düşünüyorum. Primary eli değdiği belli XD Bu yüzden MBLAQ comebackiyle ilgili tek bir hayal kırıklığım kaldı geride: G.O.'nun bıyığı nerede?!! aghsfhagfsgahfshgafsh
_______________________________

 Henry'nin MVsi çıkmış!! Nesli sağolsun bana linkini göndermiş (buradan kendisine saygılar sevgiler kokulu öpücükler ahsfahgsfh) ama önce MBLAQ hakkında yazmak istediğimden hala izlemedim. Sonra kafam karışıyor da... MVyi izlemediğim için tahmin edersiniz ki albümü de dinleyemedim henüz. Merak ediyorum!!! Bunu yayınlayayım, ilk işim yan sekmeden bana "Henry 헨리_TRAP_Music" diye göz kırpıp duran sekmeye geçmek olacak~kkkk  Bir sonraki zırvalamama kadar... Sağlıcakla kalın efenim XD

Ben de gideyim artık izninizle...

13 yorum:

  1. Sadece bir defa dinledim çıkış şarkılarını, şimdi sen de diğer A+'lar gibi şarkıyı anlamak için bi' kaç defa dinlemen gerek deyince büyük bir hata yaptığımı anladım. *başınıtaşlaravuruyor*
    Albümüde daha dinlemedim. *-* Zaman yoktu, unuttum, Exo geldi falan filan.. Ama madem bu kadar övmüşsün o zaman yorumu gönderdikten sonra hemen başka bi' pencere açıp işe koyulayım ben, pyong! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A+lar haklı, şarkı birkaç defa dinlenmeli, ancak öyle anlayabiliyorsun ne kadar iyi olduğunu. Mesela ben işin içinde gitarın da olduğunu 3. ya da 4. dinleyişimde fark ettim asjhgahsfah Senenin ortasına geldik, ilk defa bu kadar iyi bir comeback çıkış parçası duymuş olduk bence. Albümlerde sevdiğim şarkılar olmasına rağmen çıkış parçaları genel olarak meeehdi benim için. B.A.P.'nin One Shot'ı ve Infinite H'ın Without You'su hariç, ki Without You MV sahibi olmasına rağmen yan promosyon şarkısı gibi bir şeydi :D

      İyi dinlemeler :D

      Sil
  2. Merakla bekliyordum ama hızlıca yazıp gönderdiğini görünce çok mutlu oldum :D albümü tam da dediğin gibi bağrıma bastım, bırakmam. İşte bu kesinlikle sevdiğim tarz. Yabancı bir kaç hayran hiç beğenmedik demişlerdi de aynı albümden bahsetmiyor muyuz acaba diye tereddüt rtmiştim. Nasıl beğenmediler şaşırdım yani o.O uzun lafın kısası Primary' nin elinin değdiği albüm belli oluyor, gerek bu getek Fly High, gerekse de kendi albümü :DD her zamanki gibi gelecek yazını çabucak yazıp göndermeni temenni ederim ve hasta yorumu kısa olur diyerek de giderim :P
    Mirabella

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hasta mısın? Geçmiş olsun umarım en kısa zamanda iyileşirsin ^^
      Evet, haftası dolmadan yazdım aferin bana XD Albüm gerçekten çok güzel beğenmeyenleri anlayamıyorum o yüzden. Kesinlikle bir Primary havası var albümde :D

      Sil
    2. Teşekkür ederim, hastayım ama Sexy Beat performansını izledim o.O bence Rain'e ders vermeliler :DDbeğenmeyenlerin aklından ne geçiyor hiç anlayamıyorum -_- hayır ya G.O.'nun 'daş daş' deyişini duyup da böyle şeyler söylemek hiç doğru değil :@ sahalara geri döndün kim tutar seni artık :D Şimdi sen bugünde Henry yazısını filan koyarsın bu hızla -deli gibi yazını okumayı bekleyen bir hastanın saçmalıkları, son-

      Sil
  3. Şimdi başlıyorum öhöm :D En sevdiğim 2. KPop erkek grubudur kendilerini. 1.5 yıl boyunca çatladım comeback için. Smok(e)y Girl beklediğimdi. İlk albümün şarkı listesi yayınlandığında ve bu şarkıyı hazırlayanları görünce kalbim fena oldu. :D Bizim kadro tamamen toplanmış bize de başa sarıp dinlemek düşer. Albümdeki her şarkıyı beğendim. Tam istediğim gibi bir albümdü. MBLAQ değişik şeyler yaptı, kendine sardı bizi. Performansları da çok iyi. Ve sonunda şarkıdaki bölüm dağılımı normale yakın oldu. :D Hepsinin sesini düzgünce duyduk. :D Klip olayına gelince Joonie sana bir çift lafım var o da "asdfghjkjhgfdsasdfghjk" :D Yazın çok güzel olmuş eline sağlık. Keşke MBLAQ all-kill benzeri bir şey yapabilseydi bu şarkıyla daha da mutlu olurdum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkı hak ediyor bence ama allkiller çok uzakta sanırım :/ Sinir bozucu MBLAQin en iyi çıkış şarkısı bu bence. Ki ben Stay, Oh Yeah, This War, Mona Lisa, Cry'ı falan da çok severim. Hepsini saydım mı ne? asgfgahgfsh MBLAQ seviyorum ben ya :D

      Sil
  4. nimfi!!! yazıyı okuyalı oldu baya ama anca şimdi yorum yapabiliyorum. (aslında yazmasam da olur çünkü tüm düşüncelerimi sana anlattım :D) Bu albümü iple çekenlerden biriydim sürekli mblaq geliyor fena geliyor bomba geliyor!! diyerek dolaştım ve tam beklediğim gibi (hatta daha fazlası) gibi bir albüm geldi. Uzun süredir sadece bu albümü dinliyorum tabi üç gündür araya Henry girdi artık başa sarmaktan telefon alıştı kendi sarıyor :D Albümde emeği geçenler zaten mükemmel insanlar evlatları zion hakkında yorum yapacaktım ama güz falan görür susayım ben. albümü dinleyen bazı insanlar beğenmemiş tabi bunların çoğu albümü değil sarkıyı bile değil sadece klibi izlemişler kesin aaa joon soyunmuyor olmamış bu albüm demişlerdir mesela kuzenim. Bana göre en iyi mblaq albümü şuan bu tabi daha iyisini bekliyorum :D hepsi seslerini mükemmel sekilde kullanmışlar thunder bile bu çocuğu sevemiyorum olmuyor o yüzden zorlamıyorum kendimi joon un sesini en baştan beri çok sevip ya bu çocuğa niye az bölüm veriyorsunuz thunder söylemesin bu söylesin!! derim hep :D GO seungho ve mir hakkında yorum yapmama bile gerek yok çok havalılar sesleri tam uymuş olmuş bu albüm fazla iyi olmuş. Celebrate dinliyorum şuan çok güzel olmuş niye sevmedin sorarım? o gün neler çektirdin bana ses bile vermedin nimfi gelsin de heyecanımı paylaşayım diye bekledim seni hep :( bunlar oldu bitti konuştuk çıktı bitti hepsi ellerine sağlık :) sanki bişey unuttum ama neyse artık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninle olan facebook muhabbetleri ♥ Ben XD
      Aynen ben de geri dönüyorlar diye çok heyecan yapmıştım tam da seveceğim bir şeyle geri döndüler :D
      Celebrate kısmında celebrate'i çok uzatıyorlar öldürüyor beni aghsfhafsh
      O gün... Meşguldum sanırım :D

      Sil
  5. Albümü yeni dinledim hemen buraya geldim kesin üzerine bir şeyler yazmışsındır diye ve yanılmamışım :) Albüm tam bir klasik Kpop albümü, yani ne ararsan var. Her dinleyini mutlu edebilecek, kendinden memnun bırakaca potansiyele sahip galiba. Albümde en çok giriş Sexy Beat dikkatimi çekti, çok hoş bir havası var ya, keşke şarkı olsa~~ Bir de "Dress Up" başladığında küçük çaplı bir şok yaşadım. Rihanna'nın "Nobody's Business"ını söylemişler, çok sevdiğim bir şarkı olduğu için bu albümde duymak acayip mutluluk verdi :D Bu arada o pembe saçları nasıl bu konsepte uydurabildiler hala anlamış değilim ~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aksine albümün kpop sınırlarının dışında olduğunu düşünüyorum :D Kpop çok değişken olsa da genel olarak bubblegum yanını asla terk edemeyen bir tür oysa bu albüm çok daha sofistike ^^
      Rihanna'nın şarkısını bilmiyorum, Rihanna dinlemem ben pek :D

      Sil
  6. İnternetim geldi, albümü dinledim ve sözümü tutup diyorum ki: İşte geldim buradayım!

    Başlığı çok beğendiğimi söylemeden de geçemiyciğim sama *.*


    Bu albüme B-A-Y-I-L-D-I-M! Ki Smuki Görl beni benden aldı. Çok ciddiyim, bağımlılık yaptı. Bünyem istiyor dfjshd Çok uzun yorum yazamıyorum bu albüme çünkü diyecek bir şeyim yok. Albümü en iyi tanımlayacak cümle herhalde fazla amerikanvari bir biçimde "Ah... Bilirsiniz, Primary işte!" olur bence fhdsdbd

    Pretty Girl'ü de çok sevdim ben. :")

    YanıtlaSil
  7. Merhaba ! ellerine kollarina parmaklarina saglik hehe xD bi A+ olarak yazini keyifle okudum hatta bi ara istem disi hallere burundum keyiften xD bundan sonra takipcinim asla birakmam xx

    YanıtlaSil